Wprowadzenie do Movement Analysis Education Strategies – MAES

Zapraszamy na warsztaty z metody, która w Europie zdobywa ogromne uznanie wśród terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neuro-rozwojowymi. Wprowadzenie do Movement Analysis Education Strategies – MAES Lepsze zrozumienie dzieci w porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neuro-rozwojowymi.
Dla kogo:
Warsztaty są przeznaczone dla terapeutów specjalizujących się (lub
początkujących w tym obszarze terapeutycznym) w pracy z dziećmi z zaburzeniami
neuro-rozwojowymi i/lub chcących zgłębić wiedzę i poszerzyć zakres umiejętności
terapeutycznych.
Opis metody:
Terapia MAES jest podejściem terapeutycznym optymalizującym w kontekście
długofalowym, rozwój niemowląt i dzieci z zaburzeniami neuro-rozwojowymi takimi
jak porażenie mózgowe. Terapia ma zastosowanie w przypadkach zaburzeń
niewyjaśnionych lub niezdiagnozowanych.
MAES jest terapią dostępną dla dzieci w każdym wieku, u których warunki
neurologiczne nie pozwalają na prawidłowy rozwój. Terapia MAES w pełni rozumie,
dlaczego obieranie drogi na skróty ma negatywny wpływ na rozwój w
długoterminowej perspektywie. Droga, którą wybiera dziecko jest często
podyktowane wyborem przez jego mózg najprostszego możliwego rozwiązania by
uzyskać natychmiastowy sukces w aspekcie krótkoterminowym, lecz takie ograniczenie
jakości i wariantowości ruchu będzie miało negatywny wpływ na aspekty
długoterminowego rozwoju.
Efektem drogi, którą dziecko z zaburzeniami neuro-rozwojowymi spontanicznie
uczy się wykonywać jedną czynności jest brak możliwości wykonania innych czynności.
Następstwem sytuacji, w której nie można już nauczyć się rozwiązania problemu
jest zmiana systemu uczenia się.
W niektórych aspektach rozwoju, dziecko będzie forsowane przez samego siebie
lub przez jego najbliższe otoczenie do uzyskania sukcesu krótkoterminowego
zamiast uczyć się i progresować. Taki stan prowadzi do wybierania drogi na
skróty. Następnie wykształcone niepełne nawyki utrwalają się i stają się
podstawą nietypowych wzorców ruchu.
Terapia MAES nie koncentruje się na efektach krótkoterminowych. Jest nastawiona
na redukcję nietypowego rozwoju i otwieranie możliwości lepszego efektu
długoterminowego. Terapia zapewnia dziecku alternatywne drogi doświadczeń i
rozwoju. Terapia działa tak by unikać drogi na skróty i tworzy podstawy by
ograniczyć nietypowe nawyki.
W Terapii MAES zawsze bierzemy pod uwagę dziecko z jego wszystkimi
możliwościami, doceniamy wyzwania, którym stawiają czoła i otwieramy możliwości
na lepsze rezultaty długoterminowe.
Cele warsztatu:
Zrozumienie, dlaczego brakujące specyficzne elementy koordynacji ruchowej mają
długoterminowe konsekwencje w zdobywaniu niezbędnych zdolności do
uczestniczenia w codziennych czynnościach (w tym mobilności, samoobsługa,
zabawa i komunikacja). Zrozumienie konieczność zapewnienia dziecku innej
ścieżki rozwoju poprzez działanie – modyfikowanie procesu rozwoju w zależności
od potrzeb
Ramy terapii MAES (Ruch, Analiza, Edukacja, Strategia): konkretne ramy dla
określenia związku między umiejętnościami dziecka i zadaniami stawianymi przed
terapią oraz ich znaczenie w zrozumieniu przyczyn nietypowych wzorców
koordynacji dla każdego dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Zrozumienie zastosowania schematu terapii MAES w celu opracowania
zindywidualizowanych strategii leczenia dla każdego dziecka. Rozumienie potrzeb
opracowania przez terapeutów szerokiego zakresu strategii umożliwiających
dziecku naukę nowych sposobów rozwiązywania problemów rozwojowych, z którymi ma
lub może mieć trudność lub nie będzie w stanie rozwinąć ich samodzielnie.
Organizator: Masaż Tkanek Głębokich
Kontakt i zapisy: szkolenia.mtg@gmail.com
Termin: 11-12 maja 2019
Miejsce: Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe
Fundacji Nowe Horyzonty, ul. Bobrowiecka 9, Warszawa 00-728
Cena: 850 zł
Zaświadczenie wystawi MAES Therapy Center
Instruktor: Jean-Pierre Maes, Dyrektor MAES Therapy Center
Ekspert terapii dzieci z zaburzeniami neuro – rozwojowymi z ponad 28 letnim
doświadczeniem zawodowym. Od ponad 25 lat uczy na całym świecie prawidłowego
zrozumienia problemów związanych z terapią. Wiele lat współpracował z The
Bobath Center (Londyn) i zasłużył na miano jednego z najbardziej znanych i
szanowanych instruktorów NDT Bobath ucząc kursantów na wszystkich szczeblach
rozwoju (Basic, Refresher i Advance). Do roku 2015 był czynnym działaczem
EBTA.
Obecnie koncentruje się na pionierskiej koncepcji MAES ucząc jej zasad
terapeutów chcących specjalizować się w pracy z dziećmi z zaburzeniami
neuro-rozwojowymi.
Plan Warsztatu:
Dzień 1
9:00 – 13:00 Przedstawienie założeń koncepcji MAES – rama terapii
13:00 – 14:00 Przerwa obiadowa
14:00 - 15:30 Porażenie mózgowe i rozwój senso – motoryczny
15:30 – 17:00 Pokaz pracy z pacjentem Hemi lub Diplegikiem
Dzień 2
9:00 – 11:00 Postać dyskinetyczna w mózgowym porażeniu
11:00 – 13:00 Pokaz pracy z pacjentem dyskinetycznym
13:00 – 14:00 Przerwa Obiadowa
14:00 – 15:30 Aspekty pracy z wcześniakami + Prezentacja pracy
15:30 – 16:30 Podsumowanie, Dyskusja