Szkolenia rozwijające

Akademia Rozwoju Dziecka

(skrypt + certyfikat)

      • PROWADZĄCY: Elizabet Soto, Monika Feder
      • DLA KOGO: Odbiorcą tego pakietu szkoleniowego są specjaliści pracujący z dziećmi we wczesnym etapie rozwoju (0–3 lata), a także z ich rodzinami, w szczególności:
        – Fizjoterapeuci pediatryczni i neurologiczni
        – Logopedzi i neurologopedzi
        – Terapeuci integracji sensorycznej i terapeuci zajęciowi
        – Położne, pielęgniarki neonatologiczne
        – Doradcy laktacyjni
        – Lekarze pediatrzy, neonatolodzy i osteopaci
        – Psycholodzy dziecięcy, pedagodzy i osoby wspierające rodziców
      • CERTYFIKAT: Każdy kurs kończy się uzyskaniem odpowiedniego certyfikatu.
      • PUNKTY SZKOLENIOWE: 45 punktów szkoleniowych za każdy kurs.
      • MIEJCA i TERMINY NAJBLIŻSZYCH SZKOLEŃ:
        – Zaburzenia laktacji: Warszawa, 7-10 czerwca 2025
        Logopedia: Kraków, 12-13 listopada 2025

Opis

Akademia Rozwoju Dziecka to kompleksowy pakiet szkoleń stworzony z myślą o specjalistach pracujących z najmłodszymi pacjentami – fizjoterapeutach, logopedach, terapeutach oraz pracownikach medycznych. Program obejmuje cztery kluczowe kursy:​

  1. Zaburzenia laktacji (kurs 4-dniowy)
  2. Logopedia (kurs 2-dniowy)
  3. Rozwój sensomotoryczny dziecka od 0-3 r.ż (kurs 2-dniowy)

Dlaczego powstała Akademia Rozwoju Dziecka?

Współczesna praktyka medyczna i terapeutyczna stawia przed specjalistami liczne wyzwania związane z holistycznym podejściem do rozwoju dziecka. Problemy takie jak trudności w karmieniu piersią, opóźnienia w rozwoju mowy czy wady postawy wymagają interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Analizując potrzeby rynku oraz dostępne szkolenia, zauważyliśmy potrzebę stworzenia spójnego programu, który kompleksowo przygotuje specjalistów do pracy z dziećmi na różnych etapach ich rozwoju.​

Wyzwania w pracy z dziećmi i potrzeba interdyscyplinarnego podejścia
Specjaliści pracujący z dziećmi często spotykają się z koniecznością współpracy między różnymi dziedzinami:​

  • Zaburzenia laktacji
    Fizjoterapeuci i logopedzi odgrywają kluczową rolę w diagnozowaniu i terapii problemów z karmieniem piersią, takich jak zaburzenia ssania czy napięcia mięśniowe u niemowląt. ​Zajmiemy się identyfikacją i leczeniem manualnym noworodków niepatologicznych z bólem, dysfunkcją, trudnościami i problemami z laktacją. Skupimy się na pierwszych 4 miesiącach życia, ruchu, rozwoju, odruchach i funkcji stomatognatycznej. Będzie to globalna i międzysystemowa wizja noworodka, wewnątrz bio-psychicznego modelu społecznego.
  • Logopedia
    Wczesna interwencja logopedyczna, wspierana przez techniki fizjoterapeutyczne, jest kluczowa w terapii zaburzeń mowy i funkcji oralnych u dzieci. ​
    Poznaj holistyczne podejście do terapii dziecka — od oddechu, przez mowę, po napięcia tkanek miękkich i współpracę interdyscyplinarną.
    Program stworzony na przecięciu logopedii, neurologopedii, osteopatii i fizjoterapii. Nauczysz się, jak rozpoznawać i wpływać na zaburzenia mowy, oddychania, połykania, ssania, a także jak wykorzystywać narzędzia manualne i nowoczesne technologie terapeutyczne.
  • Rozwój sensomotoryczny dziecka od 0-3 r.ż
    Pierwsze trzy lata życia to czas intensywnego rozwoju zmysłów, motoryki i układu nerwowego dziecka. To właśnie w tym okresie kształtują się podstawy integracji sensorycznej, regulacji emocjonalnej i gotowości do relacji społecznych. Specjaliści – fizjoterapeuci, pedagodzy, terapeuci SI – coraz częściej zauważają, że wiele wyzwań obserwowanych w wieku przedszkolnym ma swoje źródło właśnie w tym wczesnym etapie.
    Szkolenie pokazuje, jak patrzeć na dziecko „zmysłami”, jak rozumieć sygnały z ciała i jak wspierać rozwój przez zabawę, dotyk i relację. Uczy również rozpoznawania cech tzw. High Need Babies oraz wprowadza do praktycznego zastosowania terapii poliwagalnej w codziennej pracy z dzieckiem.

Korzyści z uczestnictwa w kursach Akademii Rozwoju Dziecka:

  • Kompleksowe podejście do rozwoju dziecka
    Uczestnicy Akademii uczą się patrzeć na rozwój dziecka holistycznie – uwzględniając ciało, zmysły, mowę, emocje i relacje społeczne. Kursy integrują wiedzę z fizjoterapii, logopedii, osteopatii i neurobiologii, pokazując, jak jedno wpływa na drugie – np. jak napięcia w obrębie jamy ustnej wpływają na laktację, a zaburzenia sensomotoryczne na mowę i postawę.

  • Praktyczne narzędzia do pracy terapeutycznej
    Wszystkie szkolenia kładą nacisk na pracę praktyczną – od testów klinicznych i technik manualnych (np. w logopedii i terapii laktacyjnej), przez projektowanie ćwiczeń i zabaw sensomotorycznych, aż po pracę z narzędziami takimi jak lusterka, dmuchajki, taping, retraktory czy piłki. Uczestnicy wychodzą z gotowymi metodami do wdrożenia w gabinecie.

  • Wiedza oparta na aktualnych koncepcjach i badaniach
    Programy kursów czerpią z najnowszych koncepcji terapeutycznych: teorii poliwagalnej, podejścia biotensegracyjnego, neurofizjologii rozwoju, terapii miofunkcjonalnej, logopedycznego tapingu czy pracy z High Need Babies. To wiedza zgodna z aktualnymi trendami w pracy z dziećmi.

  • Wspieranie współpracy interdyscyplinarnej
    Akademia Rozwoju Dziecka uczy, jak skutecznie współpracować w zespole: logopeda z fizjoterapeutą, terapeuta SI z ortodontą, położna z osteopatą. Dzięki temu uczestnicy nie tylko lepiej rozumieją swoje kompetencje, ale też potrafią kierować pacjentów dalej – trafnie i z pełnym obrazem klinicznym.

  • Rozwój zawodowy i specjalizacja w pracy z dzieckiem 0–3 r.ż.
    Akademia przygotowuje do pracy z najmłodszymi dziećmi – zarówno pod kątem specjalizacji (logopedia, fizjoterapia, SI), jak i w zakresie wczesnej diagnostyki i profilaktyki rozwojowej. To idealna baza dla osób, które chcą rozpocząć lub rozwinąć swoją ścieżkę zawodową w obszarze wsparcia dziecka i rodziny.

Akademia Rozwoju Dziecka to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wszechstronnie wykształconych specjalistów, gotowych sprostać wyzwaniom współczesnej pediatrii i terapii dziecięcej. Sprawdź szczegółowy program i zostań częścią Akademii Rozwoju Dziecka.

Program

  • Laktacja Zobacz opis kursu

    Zaburzenia laktacji – interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii

    Czy wiesz, że problemy z laktacją często mają swoje źródło głębiej niż tylko w technice karmienia?
    Ten kurs to nie tylko wiedza o mleku matki – to kompleksowe spojrzenie na dziecko, jego ciało, układ nerwowy i potrzeby, a także na rolę terapeuty w procesie wsparcia rodziny.

    Dlaczego warto?

    Zdobędziesz praktyczną wiedzę z zakresu:

    • wpływu przebiegu porodu na układ mięśniowo-szkieletowy dziecka (cesarskie cięcie, oksytocyna, poród instrumentalny),
    • neurologii i teorii poliwagalnej w kontekście trudności laktacyjnych,
    • oceny neurorozwojowej, odruchów i testów klinicznych,
    • pracy z układem mięśniowo-powięziowym, żuchwą i szyją, w tym z dysfunkcjami opony twardej i języka,
    • powiązań między plagiocefalią, kolkami, refluksem, alergiami a zaburzeniami ssania,
    • terapii manualnej stosowanej w pracy z niemowlętami,
    • efektywnej komunikacji z rodziną w procesie terapii.

    Dla kogo?
    Dla fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy, położnych i wszystkich specjalistów wspierających rozwój najmłodszych dzieci.

    Po tym kursie:

    • rozpoznasz czerwone flagi zaburzeń laktacyjnych,
    • zrozumiesz, jak struktura i funkcja wzajemnie się przenikają w ciele noworodka,
    • rozwiniesz wachlarz narzędzi terapeutycznych i diagnostycznych,
    • będziesz pracować nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodziną – efektywnie i z empatią.
  • Laktacja Szczegółowy program (4 dni)

    Czas trwania: 32 godziny, podzielone na 4 dni

    • Wprowadzenie online, tryb prezentacyjny (4 godziny)
    • kurs stacjonarny (3 dni po 8 godzin)
    • kurs stacjonarny (1 dzień – 4 godziny)

    Program:

    1. Wpływ porodu na układ mięśniowo-szkieletowy. Poród instrumentalny, cesarskie cięcie, syntetyczna oksytocyna i inne interwencje.
    2. Laktacja. Złożona wzajemność. Czerwone flagi.
    3. Disautonomia. Wpływ układu nerwowego na funkcje noworodków, teoria poliwagalna. Epigenetyka
    4. Neurorozwój. Prawidłowy rozwój. Odruchy, automatyzmy i ruchy ogólne. Testy i reakcje.
    5. Układ mięśniowo-powięziowy i biotensegrity.
    6. Dysfunkcje żuchwy. Plagiocefalia i brachicefalia,
    7. Dysfunkcje szyjne.
    8. Dysfunkcje opony twardej.
    9. Układ stomatognatyczny i jego dysfunkcje. Niedowład języka i inne zaburzenia ssania.
    10. Układ trzewny. Kolki i refluks. Alergie.
    11. Terapia manualna.
    12. Umiejętności komunikacyjne dla rodzin.
  • Logopedia Zobacz opis kursu

    Logopedia i neurologopedia w praktyce – techniki dla fizjoterapeutów i specjalistów pracujących z dzieckiem

    Ten kurs to nie tylko logopedia. To holistyczne podejście do terapii dziecka — od oddechu, przez mowę, po napięcia tkanek miękkich i współpracę interdyscyplinarną.

    Co wyróżnia ten kurs?
    To program stworzony na przecięciu logopedii, neurologopedii, osteopatii i fizjoterapii. Nauczysz się, jak rozpoznawać i wpływać na zaburzenia mowy, oddychania, połykania, ssania, a także jak wykorzystywać narzędzia manualne i nowoczesne technologie terapeutyczne.

    Dla kogo?

    • Fizjoterapeutów pediatrycznych i neurologicznych
    • Początkujących logopedów i neurologopedów
    • Studentów fizjoterapii i logopedii
    • Terapeutów pracujących z dziećmi z problemami miofunkcjonalnymi, dysfagią, wadami wymowy i opóźnionym rozwojem mowy

    Czego się nauczysz?

    • Współpracy logopedy z fizjoterapeutą i ortodontą
    • Diagnostyki i terapii oddychania, fonacji, jąkania i dysfagii
    • Pracy z zatokami, żuchwą, językiem i napięciami w strefie czaszkowo-szyjnej
    • Techniki logopedycznego tapingu funkcjonalnego, elektrostymulacji, pracy z bliznami
    • Nowoczesnych narzędzi terapii – sond, wibratorów, luster, retraktorów, gryzaków
    • Ćwiczeń pionizacji języka, masażu logopedycznego, przygotowania do frenotomii
    • Pracy z pacjentem po adenotomii, z afazją, dysartrią i zaburzeniami korowymi

    Ten kurs to:

    • Solidna dawka wiedzy medycznej i terapeutycznej
    • Intensywna praktyka z narzędziami
    • Studium przypadków i realne techniki do wykorzystania od zaraz
    • Inspirująca współpraca interdyscyplinarna

    Zrozum mowę dziecka – zanim jeszcze zacznie mówić.
    Sprawdź szczegóły i dołącz do kursu w ramach Akademii Rozwoju Dziecka!

  • Logopedia Szczegółowy program (2 dni)

    Techniki pracy neurologopedycznej z dziećmi dla fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, początkujących logopedów i studentów logopedii.

    PROGRAM SZKOLENIA:

    1. Logopedia i neurologopedia – rozwój nauki, obszary zainteresowań i interdyscyplinarność.

    2. Budowanie efektywnego zespołu terapeutycznego: logopeda- fizjoterapeuta i inni specjaliści.

    • Kiedy logopeda kieruje do fizjoterapeuty? Jakich informacji potrzebuje od logopedy fizjoterapeuta, aby móc wspomóc terapię logopedyczną?
    • Kiedy fizjoterapeuta kieruje do logopedy?
    • Zalecenia od ortodonty, laryngologa i psychologa dla logopedy. Jak formułować informacje dla innego terapeuty.

    3. Oddychanie i fonacja

    • Tory oddechowe
    • Przepona w pracy logopedycznej.
    • Rezonatory i ich dysfunkcje
      – Rezonatory dolne: przestrzeń podgłośniowa krtani, tchawica, oskrzela, klatka piersiowa
      – Rezonatory górne: kości czaszki, trzewioczaszki, jama nosa, zęby, jama ustna
    • Techniki osteopatyczne stosowane w dysfunkcjach zatok
      – Mobilizacja stawów łączących kość czołową z nasadą nosa
      – Techniki uwalniania kości czołowej
      – Techniki normalizacji zwoju skrzydłowo-podniebiennego
    • Oddychanie jako czynnik płynnej fonacji. Afonia i dysfonia
    • Ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego i przepony
    • Jąkanie toniczne i kloniczne. Zależne od niepłynności oddechowej. Zależne od napięcia mięśni szyi i krtani
    • Techniki terapeutyczne (oddechowe – np. metoda Gutzmana, metoda przedłużonego mówienia i delikatnego startu, metoda Pallin PCI)
    • Zabiegi stosowane w terapii osteopatycznej jąkania
      – Normalizacja napięcie w obrębie komory czwartej
      – Normalizacja napięcia połączenia klinowo-podstawnego
    • Wpływ chorób górnych dróg oddechowych na pracę aparatu oddechowo- fonacyjno- artykulacyjnego. Zapalenie migdałków- objawy, znaczenie dla rozwoju mowy. Terapia logopedyczna po zabiegach adenotomii i tonsillektomii.
    • Narzędzia terapeutyczne i techniki wykorzystywane w terapii zab.oddychania. spirometry oddechowe, lusterka krtaniowe, dmuchajki.
    • Techniki osteopatyczne wspierające drenaż obszaru twarzy i czaszki
      – Kąty żylne
      – Doły nadobojczykowe
      – Drenaż obszaru szyjnego
      – Drenaż twarzy

    4. Miofunkcje

    • Masaż logopedyczny- zalecenia i przeciwwskazania.
    • Anatomia obszaru głowy i szyi, praca mięśni twarzy
    • Techniki osteopatyczne normalizujące napięcie w strefie połączenia głowy z szyją
      – Trakcja / kompresja w strefie C0/C1
      – Tkanki strefy podpotylicznej
      – Normalizacja napięcia więzadła karkowego
      – Pozycjonowanie segmentu C1
    • Pionizacja języka, funkcja kości gnykowej. Pozycja wertykalno- horyzontalna języka. Ćwiczenia mięśni biorących udział w pionizacji
    • Przygotowanie do leczenia ortodontycznego i postępowanie w jego trakcie
    • Wędzidło języka i wargi górnej- budowa wędzidła, protokół oceny, możliwości pracy terapeutycznej jako alternatywa dla frenotomii; dlaczego frenotomia nie zawsze przynosi efekty
    • Studium przypadku pacjentów z wadami zgryzu i ankyloglosją w terapii logopedycznej i fizjoterapii
    • Techniki pracy z wędzidełkiem
      – Przygotowanie do zabiegu frenotomii
      – Praca po podcięciu wędzidełka
      – Techniki pracy z podstawą języka

    5. Ssanie, gryzienie, żucie

    • Funkcje prymarne jako wzorzec dla rozwoju mowy
    • Odruchy niemowlęce na tle rozwoju psychomotorycznego dziecka
    • Laktacja i protokół oceny ssania odżywczego
    • NS i NNS- ssanie odżywcze i nieodżywcze, ssanie kciuka, smoczka
    • Dysfagia u dzieci i dorosłych (elementy gerontologopedii)
    • Połykanie- wzorzec prawidłowy i patologie
    • Narzędzia wykorzystywane w terapii miofunkcjonalnej. Logopedyczny taping funkcjonalny, elektrostymulacja obszaru ustno- twarzowego, squeezery, rozwieraki jamy ustnej, retraktory, szczoteczki chirurgiczne.
    • Protokół konsystencji bezpiecznych w dysfagii
    • Studium przypadku dziecka i dorosłego z dysfagią
    • Ćwiczenia prawidłowego połykania
    • Logopedyczny taping funkcjonalny w terapii dysfagii. Elektrostymulacja. Gryzaki logopedyczne, tubki żuchwowe, aplikatory gąbkowe, kubki logopedyczne, dobór łyżeczki, BLW.
    • Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego
      – Model diagnostyczny z obserwacją toru żuchwy, palpacja oraz ruch analityczny stawu
      – Terapia zewnętrzna
      – Terapia intraoralna

    6. Artykulacja

    • Głoski języka polskiego- ustne, nosowe, dźwięczne, bezdźwięczne, sonorne- praca aparatu oddechowo- fonacyjno- artykulacyjnego.
    • Metody wywoływania głosek. Utrwalanie i stopnie ich automatyzacji.
    • Przykłady deformacji i substytucji głosek- ćwiczenia. Propriocepcja, narządy zmysłów logopedy jako podstawowe narzędzie diagnostyczne
      w dyslalii.
    • Zaburzenia słuchu fizycznego i fonemowego jako geneza wad wymowy- elementy surdologopedii.
    • Język slawistyczny- transkrypcje fonetyczne.
    • Narzędzia terapeutyczne i techniki manualne wykorzystywane w terapii wad wymowy (sondy, wibratory, szpatułki, nici dentystyczne). Pomoce alternatywne- wykorzystanie środków spożywczych w terapii artykulacji. Logopedyczny taping funkcjonalny. Elektrostymulacja.

    7. Zaburzenia korowe w rozwoju mowy

    • Afazja u dzieci (apraksja, dyspraksja, afazja Broki i Wernickego)- uszkodzenia struktur korowych wrodzone lub nabyte
    • Terapia mowy pacjentów z zaburzeniami korowymi- ćwiczenia budowania struktur językowych
    • Dysartria- uszkodzenie struktur i dróg unerwiających narządy mowy.
    • Zabiegi tracheotomii i dekaniulacji. Studium przypadku pacjenta.
    • Techniki pracy z bliznami
      – Mobilizacje powierzchowne
      – Mobilizacje podłużne i poprzeczne
      – Techniki pracy ze zrostami (stara blizna)
      – Instrukcje dla pacjentów dotyczące pracy domowej

    8. Organizacja pracy logopedy/neurologopedy. Wyposażenie i funkcjonowanie gabinetu. Higiena psychiczna terapeuty i budowanie pozytywnych relacji terapeutycznych z pacjentami.

    • mowa pacjentów w zespołach neurodegeneracyjnych?
    • mowa pacjenta uzależnionego od alkoholu i substancji psychoaktywnych?

    Uczestnikom zaprezentowane zostaną narzędzia pracy neurologopedy:

    • sondy językowe,
    • wibratory z różnymi końcówkami i szpatułkami,
    • spirometry objętościowe-trenażery oddechu,
    • squeezery,
    • rozwieraki jamy ustnej,
    • retraktory,
    • szczoteczki chirurgiczne,
    • gryzaki i tubki logopedyczne,
    • aplikatory gąbkowe,
    • lusterka krtaniowe,
    • urządzenie do stymulacji prądami TENS i EMS,

    Każdy uczestnik szkolenia przynosi ze sobą:

    • małe lusterko (ok.10 x 15cm lub większe).
    • rękawiczki rozm. M/L – 200 sztuk
    • szpatułki laryngologiczne sterylne – ok. 200 sztuk
    • płyny do dezynfekcji rąk z atomizerem
  • Sensomotoryka Zobacz opis kursu

    Zrozum zmysły. Wesprzyj rozwój. Pracuj skutecznie.

    W ciągu pierwszych trzech lat życia dziecka rozwija się nie tylko jego ciało, ale też zmysły, emocje, relacje społeczne i sposób odbierania świata. Ten kurs pokazuje, jak patrzeć na rozwój dziecka przez pryzmat jego zmysłów i układu nerwowego – i jak to spojrzenie może zmienić Twoją codzienną praktykę terapeutyczną.

    Dla kogo?

    • Fizjoterapeuci (5. rok studiów i absolwenci)
    • Pedagodzy specjalni ze specjalnością integracji sensorycznej
    • Terapeuci wczesnego wspomagania
    • Osoby chcące rozpocząć pracę z niemowlętami i małymi dziećmi
    • Specjaliści chcących poszerzyć wiedzę o sensoryce i neurorozwoju

    Co znajdziesz w programie?

    • Etapy rozwoju zmysłów od życia płodowego do 3. roku życia
    • Rola zmysłów w rozwoju społecznym, emocjonalnym i fizycznym dziecka
    • Terapia poliwagalna w pracy z dzieckiem – jak ją wykorzystać?
    • Czym jest “High Need Baby” i jak pracować z takim maluchem
    • Znaczenie zabawy sensomotorycznej i sposoby jej projektowania
    • Przykłady ćwiczeń i zabaw – także z wykorzystaniem mat, piłek, klinów, woreczków
    • Wskazówki do pracy z rodzicem i opiekunem

    Po kursie:

    • Zrozumiesz sensomotorykę nie tylko jako zbiór faktów, ale jako język ciała dziecka
    • Nauczysz się projektować stymulujące zabawy i ćwiczenia
    • Zwiększysz skuteczność terapii poprzez uwzględnienie układu nerwowego
    • Będziesz bardziej świadomie wspierać dzieci z trudnościami w regulacji sensorycznej

    Kurs zawiera praktyczne moduły, pracę z filmami, ćwiczenia i “burze mózgów” – wszystko po to, byś wyszła z gotowymi rozwiązaniami do pracy w gabinecie.

    To szkolenie łączy naukę, obserwację i empatię. To doskonała baza do interdyscyplinarnej współpracy, ponieważ pozwala zrozumieć wspólny fundament – sensomotorykę – leżący u podstaw rozwoju mowy, postawy, samoregulacji i funkcjonowania społecznego.

    Zapisz się i stań się specjalistą, który rozumie dziecko naprawdę głęboko.

  • Sensomotoryka Szczegółowy program (2 dni)

    Ramowy plan szkolenia dot. stymulacji rozwoju sensomotorycznego dziecka od 0-3 roku życia.

    1. Wstęp

    • Część organizacyjna, przedstawienie się, zapoznanie z grupą.
    • Wprowadzenie do tematyki rozwoju sensomotorycznego dziecka. Cel i jego znaczenie w
      pierwszych 3 latach życia dziecka.
    • Definicja rozwoju sensomotorycznego – czym jest i jakie ma znaczenie w pierwszych latach życia
      dziecka
    • Rozwój dziecka, jako proces zintegrowany obejmujący aspekt fizyczny, emocjonalny, społeczny
      i poznawczy

    2. Rozwój sensomotoryczny dziecka do 3 r.ż

    • Omówienie rodzajów, budowy i funkcji zmysłów – krótka przypomnienie na temat ich roli w
      rozwoju dziecka.
    • Etapy rozwoju zmysłów dziecka od prenatalnego do 3. roku życia. Odpowiemy na pytania:
      – Który zmysł rozwija się pierwszy w łonie matki?
      – Jakie zmysły rozwijają się u niemowląt jako pierwsze?
      – Jak stymulacja zmysłów wpływa na rozwój dziecka?-
      – podanie przykładów gabinetowych
      – Sensoryka prenatalna
      – Okres noworodkowy, niemowlęcy
      – Okres poniemowlęcy /wczesnodziecięcy
    • Kontakt społeczno-emocjonalny a rozwój sensomotoryczny.
      – Kiedy dziecko jest gotowe na drugiego człowieka?
      – Nawiązanie do terapii poliwagalnej.
      – Rola układu nerwowego w odbieraniu, przetwarzaniu i reagowaniu na bodźce sensoryczne.

    3. Rozwój sensomotoryczny dziecka do 3 roku życia

    • Kluczowe fazy rozwoju sensomotorycznego dziecka od 0-3 r.ż (przykłady filmy)
      – Okres noworodkowy (0-2 miesiące)
      – Okres niemowlęcy (2-12 miesięcy)
      – Okres wczesnodziecięcy/poniemowlęcy
    • Czym jest zabawa i jakie ma znaczenie w rozwoju sensomotorycznym.
      – Rodzaje zabaw
      – Rola zabawy w rozwijaniu umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji sensorycznej
      – Wpływ zabawy na rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka
      – Zwrócenie uwagi na elementy terapii poliwaglanej w pracy z dzieckiem

    *Praca kreatywna projektowanie zabaw, ćwiczeń. Doświadczanie na macie.

    4. Zasady pracy z dziećmi w tym wieku i rola rodzica, opiekuna.

    • sposoby i metody pracy
    • przykłady zabaw ćwiczeń, rodzaje stymulacji
    • nawiązanie do terapii poliwagalnej

    *Przykłady gabinetowe pacjentów (praca na macie, „burza mózgów”, przykładowe filmy) dodane w miarę potrzeby do poszczególnych modułów.

    Przybory:
    Maty, kliny, piłki, woreczki gimnastyczne, lalki do ustalenia na bieżąco

Najczęściej zadawane pytania

  • Kto skorzysta ze szkoleń w tym pakiecie?

    Główne grupy docelowe:

    👩‍⚕️ Fizjoterapeuci pediatryczni i neurologiczni
    – zainteresowani rozwojem niemowląt, terapią manualną, diagnozą napięć, asymetrii, wad postawy i wpływu porodu na ciało dziecka.

    🧠 Logopedzi i neurologopedzi
    – pracujący z niemowlętami i małymi dziećmi z zaburzeniami ssania, napięć oralnych, opóźnionym rozwojem mowy oraz trudnościami komunikacyjnymi.

    🧩 Terapeuci integracji sensorycznej i terapeuci zajęciowi
    – chcący poszerzyć wiedzę o współwystępujących zaburzeniach rozwojowych, wpływie fizjologii i układu nerwowego na funkcjonowanie dziecka.

    🩺 Położne, pielęgniarki neonatologiczne i doradcy laktacyjni
    – zainteresowani wpływem przebiegu porodu, laktacji i relacji matka–dziecko na rozwój noworodka.

    🧬 Lekarze pediatrzy, neonatolodzy i osteopaci
    – poszukujący holistycznego podejścia do zaburzeń laktacyjnych, refluksu, kolek, wad postawy i napięcia mięśniowego.

    👩‍👦 Psycholodzy dziecięcy, pedagodzy i osoby wspierające rodziców
    – chcący lepiej rozumieć somatyczne i sensoryczne podłoże trudności rozwojowych i emocjonalnych u niemowląt.

    📌 Dla kogo jeszcze?

    • Specjaliści wczesnej interwencji
    • Osoby pracujące w ośrodkach rehabilitacji dziecięcej
    • Pracownicy żłobków integracyjnych
    • Osoby przygotowujące się do pracy z dziećmi w zakresie terapeutycznym lub medycznym

Cena1 470 2 970 

Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 1 470 .