Szkolenia rozwijające

Akademia Rozwoju Dziecka
(skrypt + certyfikat)
- PROWADZĄCY: Elizabet Soto, Monika Feder
- DLA KOGO: Odbiorcą tego pakietu szkoleniowego są specjaliści pracujący z dziećmi we wczesnym etapie rozwoju (0–3 lata), a także z ich rodzinami, w szczególności:
– Fizjoterapeuci pediatryczni i neurologiczni
– Logopedzi i neurologopedzi
– Terapeuci integracji sensorycznej i terapeuci zajęciowi
– Położne, pielęgniarki neonatologiczne
– Doradcy laktacyjni
– Lekarze pediatrzy, neonatolodzy i osteopaci
– Psycholodzy dziecięcy, pedagodzy i osoby wspierające rodziców - CERTYFIKAT: Każdy kurs kończy się uzyskaniem odpowiedniego certyfikatu.
- PUNKTY SZKOLENIOWE: 45 punktów szkoleniowych za każdy kurs.
- MIEJCA i TERMINY NAJBLIŻSZYCH SZKOLEŃ:
– Zaburzenia laktacji: Warszawa, 7-10 czerwca 2025
– Logopedia: Kraków, 12-13 listopada 2025
Opis
Akademia Rozwoju Dziecka to kompleksowy pakiet szkoleń stworzony z myślą o specjalistach pracujących z najmłodszymi pacjentami – fizjoterapeutach, logopedach, terapeutach oraz pracownikach medycznych. Program obejmuje cztery kluczowe kursy:
- Zaburzenia laktacji (kurs 4-dniowy)
- Logopedia (kurs 2-dniowy)
- Rozwój sensomotoryczny dziecka od 0-3 r.ż (kurs 2-dniowy)
Dlaczego powstała Akademia Rozwoju Dziecka?
Współczesna praktyka medyczna i terapeutyczna stawia przed specjalistami liczne wyzwania związane z holistycznym podejściem do rozwoju dziecka. Problemy takie jak trudności w karmieniu piersią, opóźnienia w rozwoju mowy czy wady postawy wymagają interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności. Analizując potrzeby rynku oraz dostępne szkolenia, zauważyliśmy potrzebę stworzenia spójnego programu, który kompleksowo przygotuje specjalistów do pracy z dziećmi na różnych etapach ich rozwoju.
Wyzwania w pracy z dziećmi i potrzeba interdyscyplinarnego podejścia
Specjaliści pracujący z dziećmi często spotykają się z koniecznością współpracy między różnymi dziedzinami:
- Zaburzenia laktacji
Fizjoterapeuci i logopedzi odgrywają kluczową rolę w diagnozowaniu i terapii problemów z karmieniem piersią, takich jak zaburzenia ssania czy napięcia mięśniowe u niemowląt. Zajmiemy się identyfikacją i leczeniem manualnym noworodków niepatologicznych z bólem, dysfunkcją, trudnościami i problemami z laktacją. Skupimy się na pierwszych 4 miesiącach życia, ruchu, rozwoju, odruchach i funkcji stomatognatycznej. Będzie to globalna i międzysystemowa wizja noworodka, wewnątrz bio-psychicznego modelu społecznego. - Logopedia
Wczesna interwencja logopedyczna, wspierana przez techniki fizjoterapeutyczne, jest kluczowa w terapii zaburzeń mowy i funkcji oralnych u dzieci.
Poznaj holistyczne podejście do terapii dziecka — od oddechu, przez mowę, po napięcia tkanek miękkich i współpracę interdyscyplinarną.
Program stworzony na przecięciu logopedii, neurologopedii, osteopatii i fizjoterapii. Nauczysz się, jak rozpoznawać i wpływać na zaburzenia mowy, oddychania, połykania, ssania, a także jak wykorzystywać narzędzia manualne i nowoczesne technologie terapeutyczne. - Rozwój sensomotoryczny dziecka od 0-3 r.ż
Pierwsze trzy lata życia to czas intensywnego rozwoju zmysłów, motoryki i układu nerwowego dziecka. To właśnie w tym okresie kształtują się podstawy integracji sensorycznej, regulacji emocjonalnej i gotowości do relacji społecznych. Specjaliści – fizjoterapeuci, pedagodzy, terapeuci SI – coraz częściej zauważają, że wiele wyzwań obserwowanych w wieku przedszkolnym ma swoje źródło właśnie w tym wczesnym etapie.
Szkolenie pokazuje, jak patrzeć na dziecko „zmysłami”, jak rozumieć sygnały z ciała i jak wspierać rozwój przez zabawę, dotyk i relację. Uczy również rozpoznawania cech tzw. High Need Babies oraz wprowadza do praktycznego zastosowania terapii poliwagalnej w codziennej pracy z dzieckiem.
Korzyści z uczestnictwa w kursach Akademii Rozwoju Dziecka:
Kompleksowe podejście do rozwoju dziecka
Uczestnicy Akademii uczą się patrzeć na rozwój dziecka holistycznie – uwzględniając ciało, zmysły, mowę, emocje i relacje społeczne. Kursy integrują wiedzę z fizjoterapii, logopedii, osteopatii i neurobiologii, pokazując, jak jedno wpływa na drugie – np. jak napięcia w obrębie jamy ustnej wpływają na laktację, a zaburzenia sensomotoryczne na mowę i postawę.Praktyczne narzędzia do pracy terapeutycznej
Wszystkie szkolenia kładą nacisk na pracę praktyczną – od testów klinicznych i technik manualnych (np. w logopedii i terapii laktacyjnej), przez projektowanie ćwiczeń i zabaw sensomotorycznych, aż po pracę z narzędziami takimi jak lusterka, dmuchajki, taping, retraktory czy piłki. Uczestnicy wychodzą z gotowymi metodami do wdrożenia w gabinecie.Wiedza oparta na aktualnych koncepcjach i badaniach
Programy kursów czerpią z najnowszych koncepcji terapeutycznych: teorii poliwagalnej, podejścia biotensegracyjnego, neurofizjologii rozwoju, terapii miofunkcjonalnej, logopedycznego tapingu czy pracy z High Need Babies. To wiedza zgodna z aktualnymi trendami w pracy z dziećmi.Wspieranie współpracy interdyscyplinarnej
Akademia Rozwoju Dziecka uczy, jak skutecznie współpracować w zespole: logopeda z fizjoterapeutą, terapeuta SI z ortodontą, położna z osteopatą. Dzięki temu uczestnicy nie tylko lepiej rozumieją swoje kompetencje, ale też potrafią kierować pacjentów dalej – trafnie i z pełnym obrazem klinicznym.Rozwój zawodowy i specjalizacja w pracy z dzieckiem 0–3 r.ż.
Akademia przygotowuje do pracy z najmłodszymi dziećmi – zarówno pod kątem specjalizacji (logopedia, fizjoterapia, SI), jak i w zakresie wczesnej diagnostyki i profilaktyki rozwojowej. To idealna baza dla osób, które chcą rozpocząć lub rozwinąć swoją ścieżkę zawodową w obszarze wsparcia dziecka i rodziny.
Akademia Rozwoju Dziecka to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wszechstronnie wykształconych specjalistów, gotowych sprostać wyzwaniom współczesnej pediatrii i terapii dziecięcej. Sprawdź szczegółowy program i zostań częścią Akademii Rozwoju Dziecka.
Program
- Laktacja Zobacz opis kursu
Zaburzenia laktacji – interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii
Czy wiesz, że problemy z laktacją często mają swoje źródło głębiej niż tylko w technice karmienia?
Ten kurs to nie tylko wiedza o mleku matki – to kompleksowe spojrzenie na dziecko, jego ciało, układ nerwowy i potrzeby, a także na rolę terapeuty w procesie wsparcia rodziny.Dlaczego warto?
Zdobędziesz praktyczną wiedzę z zakresu:
- wpływu przebiegu porodu na układ mięśniowo-szkieletowy dziecka (cesarskie cięcie, oksytocyna, poród instrumentalny),
- neurologii i teorii poliwagalnej w kontekście trudności laktacyjnych,
- oceny neurorozwojowej, odruchów i testów klinicznych,
- pracy z układem mięśniowo-powięziowym, żuchwą i szyją, w tym z dysfunkcjami opony twardej i języka,
- powiązań między plagiocefalią, kolkami, refluksem, alergiami a zaburzeniami ssania,
- terapii manualnej stosowanej w pracy z niemowlętami,
- efektywnej komunikacji z rodziną w procesie terapii.
Dla kogo?
Dla fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy, położnych i wszystkich specjalistów wspierających rozwój najmłodszych dzieci.Po tym kursie:
- rozpoznasz czerwone flagi zaburzeń laktacyjnych,
- zrozumiesz, jak struktura i funkcja wzajemnie się przenikają w ciele noworodka,
- rozwiniesz wachlarz narzędzi terapeutycznych i diagnostycznych,
- będziesz pracować nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodziną – efektywnie i z empatią.
- Laktacja Szczegółowy program (4 dni)
Czas trwania: 32 godziny, podzielone na 4 dni
- Wprowadzenie online, tryb prezentacyjny (4 godziny)
- kurs stacjonarny (3 dni po 8 godzin)
- kurs stacjonarny (1 dzień – 4 godziny)
Program:
- Wpływ porodu na układ mięśniowo-szkieletowy. Poród instrumentalny, cesarskie cięcie, syntetyczna oksytocyna i inne interwencje.
- Laktacja. Złożona wzajemność. Czerwone flagi.
- Disautonomia. Wpływ układu nerwowego na funkcje noworodków, teoria poliwagalna. Epigenetyka
- Neurorozwój. Prawidłowy rozwój. Odruchy, automatyzmy i ruchy ogólne. Testy i reakcje.
- Układ mięśniowo-powięziowy i biotensegrity.
- Dysfunkcje żuchwy. Plagiocefalia i brachicefalia,
- Dysfunkcje szyjne.
- Dysfunkcje opony twardej.
- Układ stomatognatyczny i jego dysfunkcje. Niedowład języka i inne zaburzenia ssania.
- Układ trzewny. Kolki i refluks. Alergie.
- Terapia manualna.
- Umiejętności komunikacyjne dla rodzin.
- Logopedia Zobacz opis kursu
Logopedia i neurologopedia w praktyce – techniki dla fizjoterapeutów i specjalistów pracujących z dzieckiem
Ten kurs to nie tylko logopedia. To holistyczne podejście do terapii dziecka — od oddechu, przez mowę, po napięcia tkanek miękkich i współpracę interdyscyplinarną.
Co wyróżnia ten kurs?
To program stworzony na przecięciu logopedii, neurologopedii, osteopatii i fizjoterapii. Nauczysz się, jak rozpoznawać i wpływać na zaburzenia mowy, oddychania, połykania, ssania, a także jak wykorzystywać narzędzia manualne i nowoczesne technologie terapeutyczne.Dla kogo?
- Fizjoterapeutów pediatrycznych i neurologicznych
- Początkujących logopedów i neurologopedów
- Studentów fizjoterapii i logopedii
- Terapeutów pracujących z dziećmi z problemami miofunkcjonalnymi, dysfagią, wadami wymowy i opóźnionym rozwojem mowy
Czego się nauczysz?
- Współpracy logopedy z fizjoterapeutą i ortodontą
- Diagnostyki i terapii oddychania, fonacji, jąkania i dysfagii
- Pracy z zatokami, żuchwą, językiem i napięciami w strefie czaszkowo-szyjnej
- Techniki logopedycznego tapingu funkcjonalnego, elektrostymulacji, pracy z bliznami
- Nowoczesnych narzędzi terapii – sond, wibratorów, luster, retraktorów, gryzaków
- Ćwiczeń pionizacji języka, masażu logopedycznego, przygotowania do frenotomii
- Pracy z pacjentem po adenotomii, z afazją, dysartrią i zaburzeniami korowymi
Ten kurs to:
- Solidna dawka wiedzy medycznej i terapeutycznej
- Intensywna praktyka z narzędziami
- Studium przypadków i realne techniki do wykorzystania od zaraz
- Inspirująca współpraca interdyscyplinarna
Zrozum mowę dziecka – zanim jeszcze zacznie mówić.
Sprawdź szczegóły i dołącz do kursu w ramach Akademii Rozwoju Dziecka! - Logopedia Szczegółowy program (2 dni)
Techniki pracy neurologopedycznej z dziećmi dla fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, początkujących logopedów i studentów logopedii.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Logopedia i neurologopedia – rozwój nauki, obszary zainteresowań i interdyscyplinarność.
2. Budowanie efektywnego zespołu terapeutycznego: logopeda- fizjoterapeuta i inni specjaliści.
- Kiedy logopeda kieruje do fizjoterapeuty? Jakich informacji potrzebuje od logopedy fizjoterapeuta, aby móc wspomóc terapię logopedyczną?
- Kiedy fizjoterapeuta kieruje do logopedy?
- Zalecenia od ortodonty, laryngologa i psychologa dla logopedy. Jak formułować informacje dla innego terapeuty.
3. Oddychanie i fonacja
- Tory oddechowe
- Przepona w pracy logopedycznej.
- Rezonatory i ich dysfunkcje
– Rezonatory dolne: przestrzeń podgłośniowa krtani, tchawica, oskrzela, klatka piersiowa
– Rezonatory górne: kości czaszki, trzewioczaszki, jama nosa, zęby, jama ustna - Techniki osteopatyczne stosowane w dysfunkcjach zatok
– Mobilizacja stawów łączących kość czołową z nasadą nosa
– Techniki uwalniania kości czołowej
– Techniki normalizacji zwoju skrzydłowo-podniebiennego - Oddychanie jako czynnik płynnej fonacji. Afonia i dysfonia
- Ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego i przepony
- Jąkanie toniczne i kloniczne. Zależne od niepłynności oddechowej. Zależne od napięcia mięśni szyi i krtani
- Techniki terapeutyczne (oddechowe – np. metoda Gutzmana, metoda przedłużonego mówienia i delikatnego startu, metoda Pallin PCI)
- Zabiegi stosowane w terapii osteopatycznej jąkania
– Normalizacja napięcie w obrębie komory czwartej
– Normalizacja napięcia połączenia klinowo-podstawnego - Wpływ chorób górnych dróg oddechowych na pracę aparatu oddechowo- fonacyjno- artykulacyjnego. Zapalenie migdałków- objawy, znaczenie dla rozwoju mowy. Terapia logopedyczna po zabiegach adenotomii i tonsillektomii.
- Narzędzia terapeutyczne i techniki wykorzystywane w terapii zab.oddychania. spirometry oddechowe, lusterka krtaniowe, dmuchajki.
- Techniki osteopatyczne wspierające drenaż obszaru twarzy i czaszki
– Kąty żylne
– Doły nadobojczykowe
– Drenaż obszaru szyjnego
– Drenaż twarzy
4. Miofunkcje
- Masaż logopedyczny- zalecenia i przeciwwskazania.
- Anatomia obszaru głowy i szyi, praca mięśni twarzy
- Techniki osteopatyczne normalizujące napięcie w strefie połączenia głowy z szyją
– Trakcja / kompresja w strefie C0/C1
– Tkanki strefy podpotylicznej
– Normalizacja napięcia więzadła karkowego
– Pozycjonowanie segmentu C1 - Pionizacja języka, funkcja kości gnykowej. Pozycja wertykalno- horyzontalna języka. Ćwiczenia mięśni biorących udział w pionizacji
- Przygotowanie do leczenia ortodontycznego i postępowanie w jego trakcie
- Wędzidło języka i wargi górnej- budowa wędzidła, protokół oceny, możliwości pracy terapeutycznej jako alternatywa dla frenotomii; dlaczego frenotomia nie zawsze przynosi efekty
- Studium przypadku pacjentów z wadami zgryzu i ankyloglosją w terapii logopedycznej i fizjoterapii
- Techniki pracy z wędzidełkiem
– Przygotowanie do zabiegu frenotomii
– Praca po podcięciu wędzidełka
– Techniki pracy z podstawą języka
5. Ssanie, gryzienie, żucie
- Funkcje prymarne jako wzorzec dla rozwoju mowy
- Odruchy niemowlęce na tle rozwoju psychomotorycznego dziecka
- Laktacja i protokół oceny ssania odżywczego
- NS i NNS- ssanie odżywcze i nieodżywcze, ssanie kciuka, smoczka
- Dysfagia u dzieci i dorosłych (elementy gerontologopedii)
- Połykanie- wzorzec prawidłowy i patologie
- Narzędzia wykorzystywane w terapii miofunkcjonalnej. Logopedyczny taping funkcjonalny, elektrostymulacja obszaru ustno- twarzowego, squeezery, rozwieraki jamy ustnej, retraktory, szczoteczki chirurgiczne.
- Protokół konsystencji bezpiecznych w dysfagii
- Studium przypadku dziecka i dorosłego z dysfagią
- Ćwiczenia prawidłowego połykania
- Logopedyczny taping funkcjonalny w terapii dysfagii. Elektrostymulacja. Gryzaki logopedyczne, tubki żuchwowe, aplikatory gąbkowe, kubki logopedyczne, dobór łyżeczki, BLW.
- Zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego
– Model diagnostyczny z obserwacją toru żuchwy, palpacja oraz ruch analityczny stawu
– Terapia zewnętrzna
– Terapia intraoralna
6. Artykulacja
- Głoski języka polskiego- ustne, nosowe, dźwięczne, bezdźwięczne, sonorne- praca aparatu oddechowo- fonacyjno- artykulacyjnego.
- Metody wywoływania głosek. Utrwalanie i stopnie ich automatyzacji.
- Przykłady deformacji i substytucji głosek- ćwiczenia. Propriocepcja, narządy zmysłów logopedy jako podstawowe narzędzie diagnostyczne
w dyslalii. - Zaburzenia słuchu fizycznego i fonemowego jako geneza wad wymowy- elementy surdologopedii.
- Język slawistyczny- transkrypcje fonetyczne.
- Narzędzia terapeutyczne i techniki manualne wykorzystywane w terapii wad wymowy (sondy, wibratory, szpatułki, nici dentystyczne). Pomoce alternatywne- wykorzystanie środków spożywczych w terapii artykulacji. Logopedyczny taping funkcjonalny. Elektrostymulacja.
7. Zaburzenia korowe w rozwoju mowy
- Afazja u dzieci (apraksja, dyspraksja, afazja Broki i Wernickego)- uszkodzenia struktur korowych wrodzone lub nabyte
- Terapia mowy pacjentów z zaburzeniami korowymi- ćwiczenia budowania struktur językowych
- Dysartria- uszkodzenie struktur i dróg unerwiających narządy mowy.
- Zabiegi tracheotomii i dekaniulacji. Studium przypadku pacjenta.
- Techniki pracy z bliznami
– Mobilizacje powierzchowne
– Mobilizacje podłużne i poprzeczne
– Techniki pracy ze zrostami (stara blizna)
– Instrukcje dla pacjentów dotyczące pracy domowej
8. Organizacja pracy logopedy/neurologopedy. Wyposażenie i funkcjonowanie gabinetu. Higiena psychiczna terapeuty i budowanie pozytywnych relacji terapeutycznych z pacjentami.
- mowa pacjentów w zespołach neurodegeneracyjnych?
- mowa pacjenta uzależnionego od alkoholu i substancji psychoaktywnych?
Uczestnikom zaprezentowane zostaną narzędzia pracy neurologopedy:
- sondy językowe,
- wibratory z różnymi końcówkami i szpatułkami,
- spirometry objętościowe-trenażery oddechu,
- squeezery,
- rozwieraki jamy ustnej,
- retraktory,
- szczoteczki chirurgiczne,
- gryzaki i tubki logopedyczne,
- aplikatory gąbkowe,
- lusterka krtaniowe,
- urządzenie do stymulacji prądami TENS i EMS,
Każdy uczestnik szkolenia przynosi ze sobą:
- małe lusterko (ok.10 x 15cm lub większe).
- rękawiczki rozm. M/L – 200 sztuk
- szpatułki laryngologiczne sterylne – ok. 200 sztuk
- płyny do dezynfekcji rąk z atomizerem
- Sensomotoryka Zobacz opis kursu
Zrozum zmysły. Wesprzyj rozwój. Pracuj skutecznie.
W ciągu pierwszych trzech lat życia dziecka rozwija się nie tylko jego ciało, ale też zmysły, emocje, relacje społeczne i sposób odbierania świata. Ten kurs pokazuje, jak patrzeć na rozwój dziecka przez pryzmat jego zmysłów i układu nerwowego – i jak to spojrzenie może zmienić Twoją codzienną praktykę terapeutyczną.
Dla kogo?
- Fizjoterapeuci (5. rok studiów i absolwenci)
- Pedagodzy specjalni ze specjalnością integracji sensorycznej
- Terapeuci wczesnego wspomagania
- Osoby chcące rozpocząć pracę z niemowlętami i małymi dziećmi
- Specjaliści chcących poszerzyć wiedzę o sensoryce i neurorozwoju
Co znajdziesz w programie?
- Etapy rozwoju zmysłów od życia płodowego do 3. roku życia
- Rola zmysłów w rozwoju społecznym, emocjonalnym i fizycznym dziecka
- Terapia poliwagalna w pracy z dzieckiem – jak ją wykorzystać?
- Czym jest “High Need Baby” i jak pracować z takim maluchem
- Znaczenie zabawy sensomotorycznej i sposoby jej projektowania
- Przykłady ćwiczeń i zabaw – także z wykorzystaniem mat, piłek, klinów, woreczków
- Wskazówki do pracy z rodzicem i opiekunem
Po kursie:
- Zrozumiesz sensomotorykę nie tylko jako zbiór faktów, ale jako język ciała dziecka
- Nauczysz się projektować stymulujące zabawy i ćwiczenia
- Zwiększysz skuteczność terapii poprzez uwzględnienie układu nerwowego
- Będziesz bardziej świadomie wspierać dzieci z trudnościami w regulacji sensorycznej
Kurs zawiera praktyczne moduły, pracę z filmami, ćwiczenia i “burze mózgów” – wszystko po to, byś wyszła z gotowymi rozwiązaniami do pracy w gabinecie.
To szkolenie łączy naukę, obserwację i empatię. To doskonała baza do interdyscyplinarnej współpracy, ponieważ pozwala zrozumieć wspólny fundament – sensomotorykę – leżący u podstaw rozwoju mowy, postawy, samoregulacji i funkcjonowania społecznego.
Zapisz się i stań się specjalistą, który rozumie dziecko naprawdę głęboko. - Sensomotoryka Szczegółowy program (2 dni)
Ramowy plan szkolenia dot. stymulacji rozwoju sensomotorycznego dziecka od 0-3 roku życia.
1. Wstęp
- Część organizacyjna, przedstawienie się, zapoznanie z grupą.
- Wprowadzenie do tematyki rozwoju sensomotorycznego dziecka. Cel i jego znaczenie w
pierwszych 3 latach życia dziecka. - Definicja rozwoju sensomotorycznego – czym jest i jakie ma znaczenie w pierwszych latach życia
dziecka - Rozwój dziecka, jako proces zintegrowany obejmujący aspekt fizyczny, emocjonalny, społeczny
i poznawczy
2. Rozwój sensomotoryczny dziecka do 3 r.ż
- Omówienie rodzajów, budowy i funkcji zmysłów – krótka przypomnienie na temat ich roli w
rozwoju dziecka. - Etapy rozwoju zmysłów dziecka od prenatalnego do 3. roku życia. Odpowiemy na pytania:
– Który zmysł rozwija się pierwszy w łonie matki?
– Jakie zmysły rozwijają się u niemowląt jako pierwsze?
– Jak stymulacja zmysłów wpływa na rozwój dziecka?-
– podanie przykładów gabinetowych
– Sensoryka prenatalna
– Okres noworodkowy, niemowlęcy
– Okres poniemowlęcy /wczesnodziecięcy - Kontakt społeczno-emocjonalny a rozwój sensomotoryczny.
– Kiedy dziecko jest gotowe na drugiego człowieka?
– Nawiązanie do terapii poliwagalnej.
– Rola układu nerwowego w odbieraniu, przetwarzaniu i reagowaniu na bodźce sensoryczne.
3. Rozwój sensomotoryczny dziecka do 3 roku życia
- Kluczowe fazy rozwoju sensomotorycznego dziecka od 0-3 r.ż (przykłady filmy)
– Okres noworodkowy (0-2 miesiące)
– Okres niemowlęcy (2-12 miesięcy)
– Okres wczesnodziecięcy/poniemowlęcy - Czym jest zabawa i jakie ma znaczenie w rozwoju sensomotorycznym.
– Rodzaje zabaw
– Rola zabawy w rozwijaniu umiejętności motorycznych, koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji sensorycznej
– Wpływ zabawy na rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka
– Zwrócenie uwagi na elementy terapii poliwaglanej w pracy z dzieckiem
*Praca kreatywna projektowanie zabaw, ćwiczeń. Doświadczanie na macie.
4. Zasady pracy z dziećmi w tym wieku i rola rodzica, opiekuna.
- sposoby i metody pracy
- przykłady zabaw ćwiczeń, rodzaje stymulacji
- nawiązanie do terapii poliwagalnej
*Przykłady gabinetowe pacjentów (praca na macie, „burza mózgów”, przykładowe filmy) dodane w miarę potrzeby do poszczególnych modułów.
Przybory:
Maty, kliny, piłki, woreczki gimnastyczne, lalki do ustalenia na bieżąco



Najczęściej zadawane pytania
- Kto skorzysta ze szkoleń w tym pakiecie?
Główne grupy docelowe:
👩⚕️ Fizjoterapeuci pediatryczni i neurologiczni
– zainteresowani rozwojem niemowląt, terapią manualną, diagnozą napięć, asymetrii, wad postawy i wpływu porodu na ciało dziecka.🧠 Logopedzi i neurologopedzi
– pracujący z niemowlętami i małymi dziećmi z zaburzeniami ssania, napięć oralnych, opóźnionym rozwojem mowy oraz trudnościami komunikacyjnymi.🧩 Terapeuci integracji sensorycznej i terapeuci zajęciowi
– chcący poszerzyć wiedzę o współwystępujących zaburzeniach rozwojowych, wpływie fizjologii i układu nerwowego na funkcjonowanie dziecka.🩺 Położne, pielęgniarki neonatologiczne i doradcy laktacyjni
– zainteresowani wpływem przebiegu porodu, laktacji i relacji matka–dziecko na rozwój noworodka.🧬 Lekarze pediatrzy, neonatolodzy i osteopaci
– poszukujący holistycznego podejścia do zaburzeń laktacyjnych, refluksu, kolek, wad postawy i napięcia mięśniowego.👩👦 Psycholodzy dziecięcy, pedagodzy i osoby wspierające rodziców
– chcący lepiej rozumieć somatyczne i sensoryczne podłoże trudności rozwojowych i emocjonalnych u niemowląt.📌 Dla kogo jeszcze?
- Specjaliści wczesnej interwencji
- Osoby pracujące w ośrodkach rehabilitacji dziecięcej
- Pracownicy żłobków integracyjnych
- Osoby przygotowujące się do pracy z dziećmi w zakresie terapeutycznym lub medycznym